reklama

Pseudonezištnosť ?

Dokáže byť človek skutočne nezištný? Existuje úprimná a ozajstná nezištnosť? Neviem čím to je, ale vždy keď prechádzam tou pofidérne zapáchajúcou uličkou s filmovou stenou a alternatívnou kaviarňou s ľuďmi s ešte alternatívnejším nielen imidžom ale aj spôsobom života, o ktorých som si myslela, že ich uvidím len vo filme rozmýšlam práve o nezištnosti.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (10)

Múdry významový slovník objasňuje slovo nezištnosť ako nie sebecký, obetavý, nie ziskuchtivý či poskytovať niekomu pomoc. V mojej mysli si prekladám nezištnosť ako nejakú snahu, úsilie či konkrétnu prácu, ktorú vykonám bez toho, že chcem alebo viem, že za to dostanem nejakú odplatu, nejaký benefit či mi to v budúcnosti pomôže čosi získať.

A práve tu sa dostávam do veľkej dilemy. Akokoľvek nad tým premýšľam a obraciam si tento pojem, napadá ma, je to dobrá alebo zlá vlastnosť?

Človek, ktorý nekoná nezištne je tým pádom sebecký a nielen to, a tým pádom v podstate upadá k hriechu? Ale môže človek, ktorý koná nezištne byť vlastne úprimne veriaci?

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Nemám v úmysle napadať nijako vieru, sama ju mám hlbko v sebe...ale myslím, že pokiaľ niekto má nevyjasnené otázky, treba hľadať odpoveď.

Ja chcem nájsť odpoveď k otázke či môže úprimne veriaci človek byť schopný nezištnosti?

Svoju pochybnosť vysvetlím svojím vnímaním viery a dopadu na životu. I keď možno sa mýlim...

Veriaci človek sa snaží žiť podľa prikázaní, dodržiavať ich a žiť bez hriechu. Dodržiavanie prikázaní, modlitba, myšlienky, slová a skutky, ktoré vykonáva človek počas svojho života poznamenávajú jeho pozemskú púť. Touto pozemskou púťou sa človek pripravuje na život po smrti. Veriaci veria, že po smrti príde buď večné blaho(nebo) alebo muky(peklo). Predmetom nie je skúmať čo je po smrti. Momentálne mám na zreteli veriaceho človeka, ktorý verí v posmrtný život a v Boha. Každý z veriacich vie, že tieto skutky, ktoré vykonáva sú predsa na dobro jeho samotného a svojím konaním a zmýšľaním si môže zadovážiť svoj večný raj. A vtedy sa nám vytráca ten význam nezištnosti, pretože podvedome viem, že všetko čo robím, všetka moja práca je pre mňa, na moje blaho dobro. Takže to v konečnom dôsledku nemôže byť nezištné, všetko čo urobím sa zúročí v mojom posmrtnom živote.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Je teda veriaci človek schopný nezištnosti? Alebo je to sebeckosť pre seba samého? Dokáže urobiť veriaci, skutok blížnym bez toho, že by to prispelo k jehu blahu?

V mojom dumaní počas prechádzky okolo alternatívnej kaviarne ma napadá, že vlastne všetky tieto skutky nie sú ani tak pre mňa ako pre božiu lásku. Všetky myšlienky, slová, skutky sú konané z lásky k Bohu, a nie pre moje blaho, pretože moje blaho po smrti je láska božia a to je viac než nezištnost...alebo ako to vlastne je? existuje nezištnosť či neexistuje? Môže byť každý nezištným?

Paulína Radimáková

Paulína Radimáková

Bloger 
  • Počet článkov:  4
  •  | 
  • Páči sa:  1x

Jeden veľký chaos. Zoznam autorových rubrík:  DeťušeSkautingSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu