reklama

List pre priateľa...

Milý priateľu, nielen pre teba ale aj pre mňa je nesmierne potrebné adresovať ti tento menší odkaz. Nie je to len pre Teba, ale aj pre tých ostatných, čo sa sami považovali za priateľov, za tých správnych kamarátov vďaka, ktorým bol môj život zaujímavý, plnohodnotný...

Písmo: A- | A+
Diskusia  (2)

Dlhé roky si stál pri mne. Zaujímalo ťa ako sa mám, čo prežívam, prečo som smutná, prečo sa teším, či nezájdeme na pivo.

Strávili sme spolu nielen ťažké obdobie, kde som mala pocit, že si mojou oporou, a že stojíš za mnou. Neviem či si bol priateľom, ktorému keď som zavolala o pol noci nenahneval sa ale vypočul to. Ale ja som v tej predstave žila. Nejedno tajomstvo skončilo u teba. Bolo pekné a priam výhodné mať okolo seba ľudí, ktorí ťa majú radi. Ale drahý priateľu mám taký pocit, že ťa až príliš zaslepila láska ku mne, ktorú časom pohltila žiarlivosť alebo prílišná snaha už ma nebrať tak ako som.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Po veľa strávených spoločných cestách, necestách a dobrodružstvách a mojej myšlienke, že sme ako spriaznené duše mám pocit prázdna.

Oceňujem tvoje pochopenie pre moje nedokonalé sebavedomie, ktoré sa často sebavedomím ani nazvať nedalo. Vážim si povzbudzujúce slová, ale s odstupom času a odstupom od teba necítim žiadnu váhu tých slov.

Čo sa stalo? Kde nastal ten zlom?

V časoch keď som neverila ničomu čo zo mňa môže byť, ani svojej inteligencii, ani svojim schopnostiam pohltila ťa akási túžba umlčať ma?

Nepodrebujem podporu, nepotrebujem milé slová ako náplasť na ubolenú rano. Mne stačilo len pochopenie a prijatie. A nielen ty, ale všetci tí priatelia ma presvedčili, o vlastnej spokojnosti s vlastným žitím a bytím. Moje frflanie a názory zrejme neboli vyslovené preto aby som spätnou reakciou ulahodila svojmu egu, ale práve pre pochopenie, že možno snívam o inom...

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Ty drahý priateľu si ma tak zarputile presviedčal o mojej vlastnej sile, dokonalosti a spokojnosti až som sa pripútala k vlastnej stagnácii bytia.

Prijala som, že si mojím priateľom a že tvoje slová sú správne a to bola veľká chyba.

Uspokojiť sa s tým ako žijem pretože tak to má byť a vlastne čo viac chcieť a prečo? Nechcieť nič viac len to čo ti sám život predostrie? Tak tie múdre slová si ma učil však? A tým si mi zhodil z piedestálu moje sny, v ktorých vidím seba a kus práce, ktorý chcem urobiť skôr než pominiem.

Zanechať po sebe malú bodku na tejto zemi alebo len tieň, ktorý vybledne?

Vďaka tebe som prestala snívať, vystačiť si s tým čo mám (nemyslím materiálno a prízemnosti) a neposunúť vlastné schopnosti pre druhých, pre svoje šťastie?

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Mýliš sa priatelu a veľmi! Ale zároveň ťa chápem, kedysi bolo moje konianie voči priateľom podobné. No viac nie. Zaslepiť sa priateľskou láskou natoľko, že bereš sny a ideály len aby si dokázal priateľovi jeho cenu nie je tá pravá láska. To je ten kus priateľstva, z ktorého ťažíš ty pre seba, pretože na oplátku za tie chtivé slová chvály máš môj pozitívny ohlas.

Veľa vás dnes odíde, veľa dlhoročných a budovanie skutočných úprimnych priateľstiev je na dlhú trať a možno sa nikdy nepodarí, no radšej budem kráčať na tej ceste sama než s tebou keď ty ma ťaháš len späť.

A tak drahý priateľu prajem ti veľa úspechov a krásnych okamihov, v tvojich ďaľších priateľstvách založených na povrchnosti, na počúvaní ale nepočutí. Pre mňa priateľom viac nie si. Rozhodla som sa splniť si to čo bolo vo mne i tvojou snahou upreté, to čo je podľa teba zbytočné, to čo mi netreba.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

A práve preto teraz začínam skutočne žiť, už sa nepripravujem na život o ktorom snívam, teraz ho aj žijem! Dúfam, že aj ty raz začneš žiť a nielen čakať a príjimať čo bude.

Na záver, priateľu ti však poďakujem, nebyť teba neuvedomím si, že potrebujem kráčať životom aký ho chcem mať ja, že podriadiť sa očakávaniam druhých je síce pohodlné a robiť veci len pre uznanie druhých by ma naplnilo len na tretinu. Takže Ti ďakujem a naše cesty sa lúčia....

Paulína Radimáková

Paulína Radimáková

Bloger 
  • Počet článkov:  4
  •  | 
  • Páči sa:  1x

Jeden veľký chaos. Zoznam autorových rubrík:  DeťušeSkautingSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu